وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

صراط: علی مطهری، از نمایندگان مجلس که اخیراً در شیراز مورد حمله گروهی از اوباش قرار گرفت، به تازگی نامه‌ای برای امام جمعه شیراز ارسال کرده است.
 
او در بخشی از این نامه سرگشاده نوشته است: شما و دوستانتان در شیراز سنگ را بسته و سگ را رها کرده‌اید. اگر مایل به زورآزمایی اجتماعی هستید مخالفان این داعشی‌های وطنی را نیز آزاد بگذارید تا ببینید چه بر سر این اراذل می‌آورند!
 
  تحلیلی بر نامه سرگشاده مطهری:
 
*متأسفانه آقای مطهری در روز پس از حادثه شیراز هم با انتشار بیانیه‌ای تحت عنوان «ماجرای حمله به من در شیراز» بر زورآزمایی خیابانی تأکید کرده و نوشته بود:‌ به مسئولان استانی و انتظامی شیراز گفتم اگر قرار بر زورآزمایی اجتماعی است بفرمایید تا من هم هوادارانم را به خیابان‌ها فرا بخوانم، در آن صورت این اراذل یک لقمه آنها خواهند بود!
 
این سیره و خواست غلط آقای مطهری در حالی بیان می‌شود که اولاً ایشان همواره از رعایت اخلاق، آزادی بیان و غیره صحبت کرده‌اند و تحدّی و زورآزمایی خیابانی در شأن گفته‌های ایشان نیست.
 
ثانیاً وی در حالیکه مدتهاست بر طبل ضرورت آزادی متهمان فتنه از حصر می‌کوبد و حتی در مقطعی برخی تظاهرات‌های سال 88 را «اشتباه» خوانده است اما اکنون خود بر سیاق محصورین حرکت می‌کند و دعوی به خیابان کشاندن هوادارانش و مردم را چندین مرتبه مطرح کرده که این مسئله محل تأمل است...
 
صحبت‌های مطهری مبنی بر به خیابان آوردن طرفدارانش در حالی است که قبل از وی کسان دیگری همچون دکتر محمد مرندی و چند تن دیگر از رجال سیاسی نیز در خیابان مورد حمله اراذل و اوباش قرار گرفته‌اند اما تلافی خیابانی سخنی نگفته‌اند.
 
منبع: فارس
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 25 اسفند 1393برچسب:علی مطهری,فتنه88,زورآزمایی خیابانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخن جنجالی منسوب به یکی از مسئولان ایرانی بدون شک در مقایسه با موضع گیری های اصولی رهبران معنوی و رسمی ایران و در راس همه آنها امام سید علی خامنه ای به منزله کلامی سطحی و گذرا تلقی خواهد شد اما برماست که به دست خود منفعت مجانی را تقدیم دشمنان نکنیم و با فرصت دادن به دشمنان در کمین، موجبات نگرانی دوستان را فراهم نکنیم.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از فردا، «ناصر قندیل» سردبیر روزنامه لبنانی «البناء» در نامه‌ای سرگشاده به رییس جمهور ایران از اظهارات برخی مسئولان ایرانی درباره امپراتوری فارس‌ها به پایتختی بغداد انتقاد کرد. متن این نامه در ادامه می‌آید:

من جزو آنهایی نیستم که نیاز داشته باشم موضع‌گیری‌های خود را در دفاع از انقلاب اسلامی ایران چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن شرح دهم، به ویژه در دوران جنگ تحمیلی با عراق که همه چشم ها به این نهال نوپا دوخته شده بود، جنگی که به تحریک آمریکایی‌ها و با پول کشورهای حاشیه خلیج فارس شکل گرفت، اینجانب همواره جزء کسانی بودم که بارها به تاوان موضع گیری های خود نزدیک بود جانم را نیز تقدیم کنم، چرا که ایران بعد از انقلاب را تحولی استراتژیک در نقشه خاورمیانه و جهان، و سپیده دمی برای جهانی متعادل‌تر و خاورمیانه‌ای امن‌تر و مستقل تر و آزادتر می دانستم و آن را تحقق دهنده رویای آزادسازی فلسطین می دیدم که روزبه روز به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.

اینجانب قصد ندارم درباره جایگاه بر حق ایران که در این مسیر فداکاری های بسیاری انجام داده و عمق دیدگاه و آرمان خود را به اثبات رسانده بحث کنم چرا که از همان ابتدای آشنایی ام با مقاله ها و سخنرانی های امام خمینی (ره) و ملاقات با ایشان در سال ۱۹۸۰ و نیز دیدارهایی که با شخصیت های نزدیک به ایشان از جمله امام سید علی خامنه ای داشتم به حقانیت این مسیر ایمان آوردم.
بقیه در ادامه مطلب........................................
 

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 25 اسفند 1393برچسب:مشاور رئیس جمهور,علی یونسی,سخنان نسنجیده,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به دنبال دستگیری یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی و مفسد اقتصادی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصاویری از یکی از خانه های فساد وی به دست آمده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، این مفسد اقتصادی و بدهکار کلان سیستم بانکی کشور که با همراهی برادران خود و دیگر عوامل نفوذی، اقدام به راه اندازی شبکه فساد اقتصادی و سوء استفاده از شرایط تحریم کشور کرده بودند، جهت تعمیق فعالیت ها و رسیدن به اهداف شوم مورد نظر خود، اقدام به آلوده سازی افراد از طریق پرداخت رشوه های بسیار کلان و سازماندهی خانه ی فساد می نمودند.

آقای "ح.ا" مشهور به داریوش که یکی از محکومین اصلی پرونده فساد اقتصادی معروف در سال 76 می باشد و موارد اتهامی و پرونده های مختلفی از جمله اخلال در نظم اقتصادی کشور، قاچاق ارز، قاچاق کالا، قاچاق عتیقه و پرداخت رشوه های کلان در دستگاه قضایی دارد، با راه اندازی و تجهیز خانه های فساد، اقدام به آلوده سازی و باج گیری از افراد مرتبط با شبکه فساد اقتصادی نموده است. تصاویری از این وسایل فساد را از نظر می گذرانید:

بقیه تصاویر در ادامه مطلب.......................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یکی از سران فتنه که با رافت نظام از بند حصر رهایی جسته است اخیرا در دیداری که با هاشمی رفسنجانی داشته است پیشنهادات و گلایه هایی داشته است.پیشنهادات یکی از سران فتنه به هاشمی
به گزارش پایگاه 598، سراج۲۴ نوشت: یکی از سران فتنه که با رافت نظام از بند حصر رهایی جسته است اخیرا در دیداری که با هاشمی رفسنجانی داشته است پیشنهادات و گلایه هایی داشته است.
 
به گزارش سراج۲۴ نامبرده به هاشمی پیشنهاد داده که حتما در انتخابات ریاست مجلس خبرگان شرکت کند. وی به هاشمی گفته است:مهم است که شما در این شرایط فعال و اثرگذار باشید و در فضای کنونی خبرگان نباید این صحنه را خالی کنید.
 
همچنین این فتنه گر فعال در این جلسه به دولت انتقاد کرده و در مورد برخورد آن با اصلاح طلبان گلایه کرده است و گفته:برخلاف قول و قرار قبلی برخورد خوبی با اصلاح طلبان نمی شود و خوب تعامل نمی کنند ، شما این مطلب را به گوش آقای روحانی برسانید.
 
گفتنی است پس از این جلسه نزدیکان هاشمی در مورد حضور در انتخابات ریاست خبرگان ضمن اعلام بی میلی هاشمی به حضور در انتخاباتی دیگر با بیش از ۸۰ سال سن آن را منوط به مشورت با برخی بزرگان نموده اند و همچنین در مورد برخورد دولت با اصلاح طلبان این موضوع را به نقل از هاشمی طبیعی دانسته و اظهار داشته اند چون روحانی اصلاح طلب نیست این برخوردها طبیعی است.
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:هاشمی ,فتنه88, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سایت جبهه جهانی مستضعفین نوشت: گروهک تروریستی داعش، تصاویری را از مراسم توبه کوچک‌ترین دختر عضو این گروهک در شهر طبقه سوریه منتشر کرد.
سایت خبری "النهار" مصر در این‌باره گزارش داد؛ داعش با انتشار عکسی در صفحه توییتر خود نوشت: کوچک‌ترین دختر عضو داعش که به تماشای کارتون "باب‌اسفنجی" و "باربی" اعتیاد داشت، مورد هدایت خدا قرار گرفت و توبه کرد(!).
این دختربچه که کمتر از 4 سال سن دارد، در جمع مردم گفت: دیگر این کارتون‌ها را تماشا نخواهم کرد.
سران گروهک تروریستی داعش که به فساد، عیاشی و شهوت‌رانی مشهور هستند و زنان و دختران عراقی و سوری را به کنیزی می‌گیرند با اجرای قوانین سخت‌گیرانه بر مردم، آنان را به بهانه‌های واهی همچون درست نبستن روبنده، تماشای کارتون، گوش دادن موسیقی و... شکنجه و اعدام می‌کنند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب:وهابی,تروریست,جنایت,داعشی,حیوان,سعودی,جنایت,دختر,توبه, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 29 دی 1393برچسب:علی مطهری,یاوه گویی,جایزه, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم: این فتوا همزمان با بارش برف در برخی مناطق عربستان، موجی از بحث و جدل را بین عربستانی ها به راه انداخت.

از روز یکشنبه برخی مناطق شمالی عربستان سعودی شاهد بارش برف بود، به صورتیکه تصاویر برف بازی و آدم برفی های‌ساخته شده توسط عربستانی‌ها، صفحه‌های آنان را در شبکه‌های اجتماعی پر کرده است.

با این حال سایت خبری "ارم نیوز" خاطرنشان کرد که برخی فعالان در شبکه‌های اجتماعی به فتوای "محمد صالح المنجد" اشاره کردند که در آن ساخت آدم برفی را حرام دانسته است. البته زمان صدور این فتوا مشخص نیست.

هشتگ (#) ایجاد شده در خصوص تحریم ساخت آدم برفی در کشورهای عربی و به ویژه عربستان توجه بسیاری از کاربران را جلب کرده است، به صورتیکه برخی با آن موافقت و برخی هم مخالفت کرده‌اند.

یکی از کاربران دراینباره نوشته است: هنوز فرصت نکرده بودیم از بارش برف شادمان شویم که فتوایی صادر کردند؛ فقط مانده که برای قهوه عصر و آتش فتوا صادر کنند !!

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 22 دی 1393برچسب:سعودی,پادشاه,عربستان,وهابی,آمریکا,ذلت اعراب,فتوا, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شبکه دولتی انگلیس به بهانه پوشش خبری اتفاقات اخیر فرانسه، کاریکاتوری موهن از پیامبر اسلام را به نمایش گذاشت. این درحالی است که براساس مقررات خبری پیشین این شبکه، هرگونه نمایش چهره پیامبر اسلام ممنوع بوده است؛ اما بی‌بی‌سی پس از این برنامه با زیر سؤال بردن دستورالعمل خود مدعی شد که این دستورالعمل قدیمی بوده و در حال بازبینی و اصلاح است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، بنگاه سخن‌پراکنی دولتی انگلیس (British Broadcasting Corporation) در اقدامی موهن، همزمان با حوادث اخیر پاریس، کاریکاتور مجله شارلی ابدو از پیامبر اسلام (ص) را پخش و پس از آن اعلام کرد که دستورالعمل قبلی مبنی بر ممنوعیت نمایش دادن چهره پیامبر اسلام در حال بازبینی و تغییر است.
روزنامه گاردین هم از تغییر قوانین تنظیم خبر بی‌بی‌سی خبر می‌دهد. این روزنامه انگلیسی در این رابطه نوشته است: "بی‌بی‌سی قوانین قبلی‌اش مبنی بر ممنوعیت نمایش چهره [حضرت] محمد "به هر شکل یا در هر حالت" را تغییر داده است؛ این تغییر آنجا نمایان شد که شبکه بی‌بی‌سی1 در برنامه "خبر ساعت 10" روز پنجشنبه خود کاریکاتور نشریه "شارلی ابدو" از [حضرت] محمد را نمایش داد."

 
بقیه در ادامه مطلب..............................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 22 دی 1393برچسب:بی بی سی,شیطنت,کاریکاتور,توهین,انگلیس خبیث, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرگزاری فارس، منابع نزدیک به بنیانگذاران پایگاه اطلاع رسانی «ویکی‌پدیا» افشا کردند که حکومت امارات متحده عربی یک میلیون دلار به 2 نفر از موسسان این پایگاه خبری رشوه داده است. این منابع تصریح کردند که امارات متحده عربی در قالب جایزه و هدیه به «جیمی ولز» و «تیم پرنرز لی»، 2 نفر از موسسان ویکی‌پدیا رشوه پرداخت کرده و در مقابل از آنها خواسته تا از انتشار خبرهایی مبنی بر نقض حقوق بشر در امارات خودداری کنند. خبرگزاری فارس: رشوه یک میلیون دلاری «امارات» به پایگاه «ویکی‌پدیا»پایگاه خبری احرار حجاز نوشت که شیخ «محمد بن راشد آل مکتوم»، نایب رئیس امارات این رشوه را به این 2 نفر از موسسان ویکی‌پدیا داده و موجب بروز اختلاف میان دیگر موسسان این پایگاه شده که اعتقاد دارند، حقوق بشر به شکلی گسترده در این کشور نقض می‌شود، بویژه که در این اواخر امارات اقدام به سلب تابعیت و اخراج شماری از روزنامه‌نگاران و اساتید دانشگاه‌های این کشور کرده که اقدام به مستندسازی نقض حقوق بشر در امارات کرده بودند. دیگر موسسان ویکی‌پدیا در نامه‌ای به نایب رئیس امارات متحده درخواست کردند، در صورت اعطای هدیه به هریک از اعضا و موسسان این پایگاه آن را علنی و با انتشار بیانیه‌ در مطبوعات انجام دهد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 15 دی 1393برچسب:امارات,حقوق بشر,رشوه,شیوخ زنباره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

به گزارش پایگاه 598 ، مهدی محمدی در سرمقاله وطن امروز نوشت: پاسخ این پرسش که علت واقعی اعمال رژیمی از تحریم‌ها علیه ایران که آمریکایی‌ها خود آن را سنگین‌ترین تحریم‌های طول تاریخ می‌خوانند، واقعا چه بوده و این تحریم‌ها در اصل چه هدفی را تعقیب می‌کرده، بسیار پیچیده و در عین حال بااهمیت است. آمریکایی‌ها- و برخی گروه‌های داخلی همفکر و همراه آنها- در این سال‌ها، کلیشه‌ای ساخته‌اند مبنی بر اینکه علت اصلی اعمال تحریم‌ها، سیاست هسته‌ای ایران و نوع تعاملی است که ایران در این باره با جامعه بین‌المللی در پیش گرفته است. خروجی این نوع نگاه به مساله هم این است که اگر ایران فی‌المثل در موضوع هسته‌ای طور دیگری رفتار می‌کرد، تحریم‌ها هم یا اصلا اعمال نمی‌شد یا اینکه حداقل قدرت و شدت فعلی را نداشت.

 این نوشته که براساس یک مطالعه کتابخانه‌ای کم و بیش وسیع آماده شده، استدلال خواهد کرد این نوع نگاه به مساله کاملا غیرواقعی و بلکه گمراه‌کننده است.  رژیم تحریم‌های فعلی ایران، ریشه در قطعنامه 1929 شورای امنیت دارد که 25 خرداد 1389 (ژوئن 2010) صادر شد. تمام تحریم‌های یکجانبه‌ای که اکنون به‌عنوان تحریم‌های موثر علیه ایران از آنها یاد می‌شود (تحریم‌های انرژی و مالی) در واقع براساس زیرساخت حقوقی که در این قطعنامه ایجاد شد، اعمال شده است. اما این قطعنامه–چنانکه با جزئیات نشان خواهیم داد- اساسا نه یک قطعنامه هسته‌ای است و نه با هدف واکنش نشان دادن به سیاست‌های هسته‌ای ایران اعمال شده است.

بقیه در ادامه مطلب..................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 8 دی 1393برچسب:فتنه , بزرگان , مبارز,موسوی,کروبی,تحریم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در 4 دسامبر 2002، هیأتی از دفتر زندان‌های فدرال آمریکا سفری به یکی از مخوف‌ترین شکنجه‌گاه‌های «سیا» در افغانستان داشتند.

این بازداشتگاه «سیا» که در بخش‌هایی از گزارش «سنا» به آن اشاره شده، بازداشتگاه «کوبالت» نام دارد. این بازداشتگاه در افغانستان است و بدترین انواع شکنجه که در گزارش سنا به آن اشاره شده است و شامل تنقیه‌، محرومیت از خواب و غرق مصنوعی و .... می‌شود، در این مکان اجرا می‌شده است.

حیرت بازرسان از اوضاع «کوبالت»

مأموران سیا به این بازرسان اجازه ندادند تا گزارشی درباره آنچه در سفر به مخوف‌ترین شکنجه‌گاه سیا داشتند، ارائه دهند اما این بازرسان از آنچه که در آنجا مشاهده کردند، «حیرت‌زده شدند».

یکی از افسران سیا در گزارشی در رابطه با بازدید کارشناسان از این بازداشتگاه، نوشته است: «آنها هرگز تا آن زمان در بازداشتگاهی نبوده‌اند که در آنجا افراد دچار محرومیت حسی شوند».

بنا بر این گزارش، در این بازداشتگاه، «زندانیان به طور دائم ‌در معرض پارازیت سفید قرار می‌گرفتند، هیچ حرفی زده نمی‌شد و همگی در تاریکی محض» بودند.

بقیه در ادامه مطلب...........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 24 آذر 1393برچسب:آمریکا,جنایت,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجانیوز، رونمایی از 12 هزار میلیارد تومان فساد بانکی در یکی از بانک‎های کشور که اتفاقا از بانک‎های به تازگی خصوصی شده بوده و پیوند ویژه‎ای با محافل خاص قدرت و ثروت داشته، آنهم در سال اخیر، خبری است که نمی‎تواند برای سیستم بانکی و اقتصادی کشور چندان خوشایند باشد، اما ظاهرا و بنا بر آنچه در روزهای اخیر زمزمه آن مطرح شده بود، این پرونده باز شده و افرادی نیز در این زمینه بازداشت شده‎اند.جدیدترین فساد بانکی روی مه آفرید و بابک زنجانی را سفید کرد
حالا وزیر اقتصاد در نشستی خبری،  از این فساد عظیم رونمایی کرده و از کشف تخلف ۱۲ هزار میلیارد تومانی در شبکه بانکی در چند ماه پیش خبر داده و می‎گوید : پرونده قضایی برای این تخلف تشکیل شده است و عوامل آن دستگیر شده اند.
علی طیب نیا در نشستی با خبرنگاران با موضوع ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد اظهار داشت : بخشی از این موضوع مربوط به صدور ضمانت نامه ها بوده که از روی این پرونده‎ها ، سامانه صدور ضمانت نامه‎ها در سیستم بانک‎ها فعال شد که امکان صدور ضمانت نامه‎های جعلی را  سد می‎کند. البته 12 هزار میلیارد تومان گردش فعالیت یک دوره مالی بوده و تقریبا همه وجوه به بانک برگشته است.
وی با اشاره به اینکه حدود دو سال پروسه زمانی فساد مذکور به طول انجامید، گفت: البته آسیبی از این موضوع به بانک و منابع سپرده‌گذاران وارد نشده است.
پالیزی معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد نیز گفت : نزدیک به 100 درصد این منابع برگشته و این عدد به صورت یک جا نبوده بلکه گردش مالی یک دوره فعالیت بوده است. این تخلف شامل گردش چک های بین بانکی بلاوجه و بخشی مربوط به ضمانت نامه های بانکی بوده است.

بقیه در ادامه مطلب..................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:فساد,مه آفرید,بابک زنجانی,اختلاص,بیت المال,بانک, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از عصرایران، در تصویر نخست یکی از خودروهای زرهی ارتش عراق است که پشت شیشه جلوی آن دو عکس از آیت الله سیدعلی سیستانی و آیت الله سیدعلی خامنه ای قرار گرفته شده است.در عکس دیگری، یکی از اعضای گروه مسلح داوطلبان شیعه در حال ادای احترام به تصویری از آیت الله خامنه ای است.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 10 آذر 1393برچسب:تصویر,رهبرانقلاب,ارتش,عراق, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- موضوع کمک‌های ایران به مقاومت اسلامی منطقه خصوصا حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین یکی از مهمریتن راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در مقابله با بزرگترین دشمن منطقه‌ای جهان اسلام یعنی رژیم صهیونیستی است؛ کمکهایی که خصوصا در جریان نبردهای غزه در دو جنگ 22روزه و 51 روزه اخیر خود را نشان داد و راکت‌های فجر 5 ایرانی بعد از سالها، میدان جنگ فلسطینیان را به عمق سرزمین‌های اشغالی ازجمله پایتخت این رژیم یعنی «تل آویو» کشاند.

خبرگزاری فارس: «فاتح» در زرادخانه‌های موشکی حزب‌الله/ «دیمونا» زیر بُرد دقیق‌ترین موشک ایرانی

این موشک‌ها بنا بر گفته فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح کشورمان با آموزش‌های ایران در داخل غزه بومی‌سازی و تولید می‌شود.

در این گزارش سعی کردیم به بررسی یکی از مهمترین موشک‌های راهبری مقاومت اسلامی لبنان بپردازیم؛ موشک‌هایی که موجب شد تا «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود با صراحت اعلام کند «جای جای سرزمین های اشغالی از «کریات اشمونه» در نزدیکی مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی تا جنوبی‌ترین نقطه یعنی «بندر ایلات» زیر بُرد موشک‌های و دیگر سامانه‌های مقاومت قرار دارند.»

سردار سید مجید موسوی جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران نیز در مصاحبه اخیر خود به نکته مهمی اشاره داشت:

بقیه در ادامه مطلب...................................

 


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:اسرائیل,نابودی,موشک,فاتح, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نیروهای امنیتی عراق امروز در مناطق جنوبی بغداد، تعدادی از عناصر داعش را دستگیر کردند که در بین آن‌ها یک نفر ملبس به لباس زنانه نیز حضور دارد.

عکس/ بازداشت عضو داعش با لباس زنانه
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:تروریست,وهابی,تکفیری,داعش, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ماشین سانتریفیوژ نسل پنجم از چندین نوع ماشین های سانتریفیوژ جدید ایران است که بایستی جایگزین سانتریفیوژهای نسل اول IR-1 شوند که تولید این نوع سانتریفیوژها به دهه 70 میلادی بر میگردد.

سانتریفیوژ نسل پنجم IR-5 ایران گازدهی شدگروه بین سیاسی، انیستیتو علوم و امنیت جهانی ISIS که مقر آن در واشنگتن است در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که بر اساس اطلاعاتی که ایران در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی گذاشته است ایران در ماه سپتامبر سال 2014 ماه گذشته به سانتریفیوژهای نسل پنجم که با نام تجاری IR-5  نامیده میشود در مرکز تحقیقاتی غنی سازی در نطنز اورانیوم طبیعی UF6 تزریق کرده است.به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، ماشین سانتریفیوژ نسل پنجم از چندین نوع ماشین های سانتریفیوژ جدید ایران است که بایستی جایگزین سانتریفیوژهای نسل اول IR-1 شوند که تولید این نوع سانتریفیوژها به دهه 70 میلادی بر میگردد.مدلهای دیگر ماشینهای سانتریفیوژ ایرانی که در حال توسعه میباشند یعنی نسل دوم سانتریفیوژ IR-2M و همچنین نسل چهارم سانتریفیوژها IR-4 و نسل هشتم سانتریفیوژها با IR-6  در مرکز تحقیقات در مجتمع غنی سازی نطنز که ایران اورانیوم به آنها تزریق کرده است که این برای اولین بار است که سانتریفیوژ نسل پنجم هم گاز تزریق کرده است.
سانتریفیوژ نسل پنجم IR-5 ایران گازدهی شدآقای دیوید آلبرایت که بنیان گذار تشکیلات ISIS  میباشد معمولا مطالب و اطلاعات ارائه شده از سوی او مورد توجه نمایندگان کنگره آمریکا قرار میگیرد.
در گزارش ISIS آمده است که ایران در ماه سپتامبر اقدام به آزمایش سانتریفیوژ نسل پنجم خود و گازدهی به آن کرده است.

بر اساس توافق سال گذشته ایران و گروه 1+5 ایران حق تحقیق و توسعه بر روی مدلهای تولیدی سانتریفیوژهای خود را دارد.
اگر گازدهی در سانتریفیوژهای نسل پنجم IR-5 با موفقیت به انجام برسد و کلیه خروجی ها بر اساس محاسبات به عمل آمده باشد قدرت غنی سازی سانتریفیوژ این نسل اورانیوم به میزان 5 برابر نسل اول سانتریفیوژهایی است که هم اکنون در سایت هسته ای نطنز به تولید اورانیوم میپردازند.
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 19 آبان 1393برچسب:انرژی هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اقدامات ضد شیعی و ضد اسلامی عربستان سعودی که پس از راه انداختن داعش در منطقه همچنان ادامه دارد، در طول یکی دو ماه گذشته به ماجرای محکومیت شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان به اعدام و کشتار وحشیانه عزاداران محرم الحرام در این کشور انجامید.به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598 ، درباره این اقدامات ضد اسلامی عربستان سعودی می گوید: من گمان می کنم که عربستان سعودی پس از حدود 25 سال پنهان کاری در زمینه آشوب افکنی و تفرقه میان مسلمانان امروز دیگر با دست باز به تحرکات خود ادامه می دهد و در دنیا کسی نیست که از  مخالفت های آل سعود با اسلام و مردم مسلمان جهان بی خبر باشد.



پیروز مجتهد زاده با بیان اینکه تصمیم گیری ها از ملک عبدالله به بندر بن سلطان واگذار شده، اظهار داشت: در روزگار اخیر اگرچه ملک عبدالله تلاش فراوانی برای سرپوش گذاشتن بر توطئه های ضد اسلامی انجام داد و سعی کرد در ادعای خدمت به اسلام ظاهر سازی کند، اما با پایان یافتن ماموریت شاهزاده بندر در ایالات متحده امریکا و بازگشت وی به عربستان سعودی و به دست گرفتن قدرت اصلی تصمیم گیری از ملک عبدالله، دیگر همه دست ها رو شد و برای همگان مشخص شد که بندر بن سلطان، جاسوس داوطلبانه آمریکا محسوب می شود. همین مسئله نیز عربستان سعودی را به زیر سلطه و خواسته های صهیونیستی ایالات متحده آمریکا برد.
بقیه در ادامه مطلب..........................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 19 آبان 1393برچسب:آل سعود خونخوار, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حدود یک ماه پیش، سیل ویرانگر در منطقه کشمیر هند موجب کشته شدن دست کم 480 نفر و آواره شدن بیش از 200 هزار نفر دیگر شد، اما هنوز هم اوضاع در این منطقه وخیم گزارش می‌شود و مردم زیادی هنوز هم خانه‌ای ندارند تا از آن‌ها در مقابل سرمای طاقت‌فرسای زمستان این منطقه محافظت کند.javanenghelabi - keshmir 3

به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایـگاه جوان انقلابی  ؛ منطقه کشمیر واقع در شمالی ترین نقطه شبه‌قاره هند، با جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر و وسعتی معادل ۲۲۰ هزار کیلومتر مربع قاطبه‌ای ۹۰ درصدی از مردم مسلمان را در خود جای داده است. تابستان امسال در پی بارش شدید باران از روز نخست ماه سپتامبر (۱۰ شهریور) به مدت قریب به یک هفته، رودخانه اصلی این منطقه طغیان کرد و سیلی بی سابقه را در تاریخ ۱۰۰ ساله اخیر این منطقه رقم زد. شهر "سرینگر” مرکز این منطقه با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر، عملا به زیر آب رفت و تنها بخش ها کوچکی از این شهر از سیل در امان ماند. ارتفاع آب در برخی مناطق شهر به ۳ متر رسید و مردم بی پناه برای نجات جان خویش ناچار به طبقه های فوقانی منازل خود رفتند و بعضا روزهای متمادی را گرسنه و تشنه در انتظار کمک ماندند.
بقیه در ادامه مطلب................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:کشمیر,شیعه, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، محمد ایمانی در ستون «یادداشت روز» شماره امروز کیهان، با اشاره به نفوذ و قدرت روزافزون اسلام واقعی در جهان امروز و ضعف و ناتوانی سکولاریسم و لیبرالیسم در مقابله با آن،جریان‌هایی نظیر داعش را از جمله دسیسه‌های غرب برای کاستن از سرعت گسترش اسلام  دانسته و آورده‌است:

مشخصه‌های اسلام آمریکایی کدام است؟ کدام وجوه مشترک به شعبه‌های گونه‌گون اسلام آمریکایی هویت واحد می‌دهد؟ این حلقه‌های انحرافی چرا پدید می‌آیند و تولید و تکثیر آنها از کدام واقعیت خبر می‌دهد؟ نخستین بار حضرت امام خمینی(ره) عنوان اسلام آمریکایی را وارد ادبیات سیاسی کرد. ایشان که نگاهی درس‌آموز به علل ناکامی مسلمانان و نهضت‌های آنان در سده اخیر داشت، می‌فرمود «قدرت‌های بزرگ چپاولگر در میان جامعه‌ها افرادی به صورت‌های مختلف از ملی‌گراها و روشنفکران مصنوعی و روحانی نمایان- که اگر مجال یابند از همه پرخطرتر و آسیب‌رسان‌ترند- ذخیره دارند که گاهی سی چهل سال با مشی اسلامی و مقدس‌مآبی یا پان ایرانیسم و وطن‌پرستی و جبهه‌های دیگر با صبر و بردباری در میان ملت‌ها زیست می‌کنند و در موقع مناسب مأموریت خود را انجام می‌دهند.»(جلد21 صحیفه نور، صفحه 189)

امام با همین درک مستند به واقعیت‌های تاریخی پرده از سیمای اسلام آمریکایی کشیده و فرمودند «مگر مسلمانان نمی‌بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون‌های فتنه و جاسوسی تبدیل شدند که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام مقدس نماهای بی‌شعور حوزه‌های علمی و دانشگاهی، اسلام نکبت و ذلت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه‌داران بر مظلومین و پابرهنه‌ها و در یک کلمه اسلام آمریکایی را ترویج می‌کنند و از طرف دیگر سر بر آستان سرور خویش، آمریکای جهانخوار می‌گذارند.»(جلد20 صحیفه نور، صفحه 230) حضرت روح‌الله اسلام آمریکایی را «اسلام مقدس‌نماهای متحجر، اسلام سرمایه‌داران خدانشناس و مرفهین بی‌درد، اسلام اشرافیت و اسلام ابوسفیانی» در برابر اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام پابرهنگان و محرومان معرفی کردند.

بقیه در ادامه مطلب...........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 14 مهر 1393برچسب:اسلام آمریکایی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ماهنامه همشهری آیه که با رویکرد سبک زندگی دینی در موسسه همشهری منتشر می شود، در سرویس خانواده خود گفت‌وگوی مفصلی با خانواده وحید شمسایی، آقای گل فوتسال جهان انجام شده که تاکید بسیاری بر حجاب اسلامی‌ و پوشش برتر که همان چادر مشکی است دارند. همسر و دختران شمسایی در این مصاحبه گفته‌اند که چادرشان را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:آقای گل,همسر,چادر,عوض, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598؛ سخنان رئیس جمهور آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل که در آن دخالت جمهوری اسلامی ایران را در انفجارهای بوئنوس آیرس در سال 1994 میلادی رد و از نظام سوریه و حزب الله لبنان و غزه حمایت کرد باعث خشم برخی رسانه‌ها شد. 
رئیس جمهور آرژانتین گفت :« گردهم آمده‌ایم . یکسال است که شما نظام اسد را نظام تروریست می دانید. شما از مخالفانی که ما آنها را انقلابیون می دانستیم حمایت می کنید و امروز برای مهار انقلابیونی گردهم آمده‌ایم که روشن شده است آنها تروریست هستند و بیشتر آنان در شبکه‌های تروریستی عضویت دارند و از افراط گرایی به افراط گرایی هرچه بیشتر منتقل شده اند.»
 
 
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری سانای فلسطین ، این سخنرانی کریستینا فرناندز در سازمان ملل به منزله انفجار بمب بود.  
فرناندز در سخنرانی خود افزود: «نام حزب الله لبنان پیش از این در فهرست سازمانهای تروریستی گنجانده شده بود و روشن شده است حزب الله یک حزب بزرگ و به رسمیت شناخته شده در لبنان است.»
رئیس جمهور آرژانتین گفت : «شما ایران را در پی انفجاری که در سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس در سال 1994 میلادی رخ داد متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم دخالت ایران را در این انفجار تأیید نکرد»
وی تصریح کرد : «شما قطعنامه جنگ با القاعده را پس از حوادث یازده سپتامبر سال 2001 میلادی صادر کردید، مجوز ورود ( نظامی) به چندین کشور را دادید و مردمان آنها مانند عراق و افغانستان به این بهانه کشته شدند در حالی که این دو کشور همچنان از تروریسم رنج می برند!» 
رئیس جمهور آر‍ژانتین افزود: «با بمباران غزه، عمق و شدت فاجعه ای که اسرائیل مرتکب شد روشن شد، شمار زیادی از فلسطینیان قربانی شدند در حالی که شما به موشکهایی که به اسرائیل اصابت کرد اهمیت دادید و موشکهایی هم که به اسرائیل اصابت کرد تأثیری نداشت و خساراتی در آنجا به بار نیاورد.» 
فرناندز گفت :«امروز اینجا هستیم تا یک قطعنامه بین المللی درباره مجرم دانستن گروه «داعش» و مقابله با آن صادر شود در حالی که داعش مورد حمایت چند کشور شناخته شده است و شما بهتر از دیگران آنها را می شناسید و داعش هم پیمان برخی قدرتهای بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است !» 
برخی شبکه ‌های تلویزیونی ماهواره ای از پخش مستقیم این سخنرانی خودداری و ترجمه آن را قطع کردند اما شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده سخنرانی کریستینا فرناندز دی کرشنر را منتشر کرده‌اند.
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:رئیس جمهور آرژانتین,ایران,حزب الله, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اولین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی در شعبه 28دادگاه انقلاب از 11 مرداد آغاز و پنجمین جلسه رسیدگی به این پرونده سوم شهریور ماه اعلام شده است.به گزارش پایگاه 598؛ پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی سوم شهریورماه اعلام شده است و این در حالی است که اردیبهشت ماه سال گذشته دادگاه وی برگزار و به دلیل وجود نقایصی، پرونده وی از سوی قاضی سراج به دادسرا ارجاع شد. 

"مهدی هاشمی" پس از جریانات سال 88 از کشور خارج شد، در حالی که اتهامات بسیاری متوجه وی بود که با پیگیری قوه قضاییه سرانجام اوایل مهرماه سال 91 به ایران بازگشت و پس از گذشت 24 ساعت برای آغاز تحقیقات به اوین رفت. 

بقیه در ادامه مطلب.............................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 10 شهريور 1393برچسب:آقازاده,مهدی هاشمی ,فتنه88,فتنه گر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قرارداد مشهور صادرات گاز به شارجه امارات که مبنای یکی دعوای حقوقی بین‌المللی بین شرکت اماراتی طرف قراداد و ایران شده است، بر صادرات گاز لایه گازی میدان مشترک سلمان استوار است.خبرگزاری فارس: ۵ نکته درباره گازی که قرار بود به امارات صادر شود/ گاز میدان سلمان واقعاً می‌سوزد؟موافقان این قرارداد ادعاهای غلطی درباره بهره‌برداری از گاز میدان سلمان مطرح می‌کنند که مورد استناد طرف خارجی در داوری بین‌المللی قرار گرفته و کمک قابل توجهی به محکومیت ایران در این داوری بین‌المللی کرده است. ادعاهایی که از سوزاندن گازی که قرار بود صادر شود شروع شده و به اعداد و ارقام نجومی غیر واقعی از عدم‌النفع ایران با توجه به اجرا نشدن این قرارداد ختم می‌شود.اما یک پرسش مهم وجود دارد که معمولا کمتر به پاسخ آن پرداخته شده است: چرا ایران از این میدان مشترک سهم خود را برداشت نمی‌کند؟برای پاسخ به این پرسش توجه به چند محور اصلی و دانستن حقایقی درباره لایه گازی میدان سلمان الزامی است:1- برای انتقال گاز میدان سلمان در سال  1378 مصوبه‌ای در شورای اقتصاد گذرانده شد که طبق آن باید گاز تولیدی این میدان از طریق خط لوله از میدان گازی سلمان به عسلویه منتقل می‌شد اما این مصوبه توسط وزارت نفت وقت نادیده گرفته شد و در نتیجه به جای احداث خط لوله به عسلویه اقدام به احداث خط لوله از سلمان به سیری و از سیری به مبارک (سکوی RP) کردند.

بقیه در ادامه مطلب...............................

 


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 10 شهريور 1393برچسب:دستجردی,اصلاح طلبان,اخراج,کارگزاران,قرارداد ننگین کرسنت,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مطهری از کاندیداتوری در انتخابات هیأت نظارت بر مطبوعات انصراف داد/ مشاوران درباره رانت ۶۵۰ میلیون یورویی، اطلاعات غلط به رئیس‌جمهور داده‌اند/ گفت و گو با تنها بازماندگان سانحه هوایی امروز/ ستور آخوندی برای بررسی علت سقوط آنتونف/ موافقان و مخالفان سیاست های خروج از رکود چه می گویند؟/ یکسال با اقتصاد روحانی به کجا رسیدیم؟مهمترین خبرهایی که امروز، نظر سایت های خبری را به خود جلب کرده و در تیتر یک آنها جا گرفته است چیست؟ سایت های مختلف خبری با رویکردهای گوناگون سیاسی، امروز به روی چه موضوعی تمرکز کرده اند؟پایگاه 598 به صورت روزانه اقدام به انتشار صفحه نخست برخی از رسانه های خبری کشور می نماید. صفحه نخست سایت های خبری امروز را ببینید...سایت خبری رجانیوز:* سانحه هوایی در فرودگاه مهرآباد + عکس و فیلم 

* گزارشی مستند از داستان تحریم‌های صنعت هوایی پس از توافق ژنو
* تذکر 41 نماینده مجلس به وزیر ارشاد به دلیل اصرار روزنامه دولت بر بازداشت سردبیر رجانیوز

بقیه در ادامه مطلب..................................
 
 

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 20 مرداد 1393برچسب:روزنامه ها, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وقتی تمام مصاحبه خانم شرمن حاوی مواضعی خصمانه است و پیام اصلی آن عدم تغییر در تحریم‌ها و حتی امکان تحریم‌های جدید است،روزنامه‌های مذکور باید پاسخگو باشند که به چه حقی دست به انتشار این دروغ غیرحرفه‌ای زده‌اند؟ چرا حاضر نیستند خیانت‌ها و عهدشکنی‌های آمریکا را به تصویر بکشند؟ این رسانه‌ها که رسالت حرفه‌ای خود را زیر پا گذاشتند، باید پاسخگو باشند که به چه علت می‌خواهند تصویری دروغین و مثبت از آمریکا نشان بدهند؟

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، روز یکشنبه ۵ مرداد، تعدادی از روزنامه‌های حامی دولت یازدهم، با ذوق زدگی از قول وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه‌ی آمریکا تیتر زدند: «تعلیق تحریم‌ها آغاز راهی برای لغو آنهاست»؛ این جمله‌ای عجیب بود. تعجب آور این بود که آمریکایی‌ها تا کنون هرگز نگفته‌اند که تحریم‌ها لغو خواهد شد. و تا کنون در مذاکرات از هیچ یک از خواسته‌های خود کوتاه نیامده بودند. در حالی که دولت با ادعای لغو «همه تحریم‌ها» وارد مذاکرات شد، حتی طبق توافق‌نامه ژنو در بهترین حالت تنها ممکن است سر تحریم‌های هسته‌ای -که اتفاقا بخش‌های مهم تحریم نیستند- بررسی‌های صورت بگیرد و نه لغو آنها.

با این حال به متن اصلی مصاحبه شرمن با سی ان ان رجوع می‌کنیم. در این مصاحبه هیچ جمله‌ای مبنی بر لغو تحریم‌ها گفته نشده است! بلکه تاکید کرده است که تحریم‌ها لغو نخواهد شد.

بقیه در ادامه مطلب..............................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 13 مرداد 1393برچسب:5+1,مذاکرات هسته ای , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دشمنان می پندارند که با کشتن وی نور شمع روشنگری وی را خاموش کرده اند اما غافل از اینکه سالها بعد در فتنه 88 دوباره روشنگری های وی فضای غبارآلود را روشن نموده و راه را از بیراه مشخص می کند و کید دشمنان نیز هیچگاه پایان ندارند
"خیبرآنلاین" - در تاریخ همیشه کسانی که بیشتر از زمان خود می فهمند و مورد بغض و کینه دشمنان اسلام بوده اند و به گونه ای برای حذف آنان که با درک خوب خود از وقایع آنها را رسوا می نمودند، تلاش می کردند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در دهه اول انقلاب حوادث بسیار ازین دست اتفاق افتاد و مغزهای متفکری که بینش خوب سیاسی و دینی داشتند را با تیر عداوت خود به شهادت رساندند. شهید سید حسن آیت یکی از نقش آفرینان این دهه است که دشمنان اسلام و انقلاب به حذف فیزیکی او قانع نشده و حتی درتلاش برای حذف یاد او از خاطره ملت ایران بودند و می خواستند او را از تاریخ انقلاب اسلامی پاک کنند.
به گزارش چشمه، دكترآیت درخانواده‌ای مذهبی و نسبتا محروم به دنیا آمد. وی در رشته های ادبیات و جامعه شناسی و حقوق تحصیل كرد و در رشته حقوق دکترا گرفت. در كنار تحصیلات دانشگاهی، به تحصیلات حوزوی نیز پرداخت. ایشان درمبارزات ملی شدن صنعت نفت و پس از آن، از علاقه مندان و حامیان آیت الله كاشانی بود. او از همان ابتدا پیگیر دقیق مسائل سیاسی بود و شناخت دقیقی از افراد و از پیشینه ی فكری و سوابق آنها داشت و از همین رو به وی لقب دائره المعارف رجال ایران و جریانها را داده بودند.
بقیه در ادامه مطلب..........................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:شهید آیت ,موسوی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از سيب نيوتن تا سيب قليان

از سيب نيوتن تا سيب قليان
امام جماعت مسجد الحرام با اشاره به ماجرای "سیب نیوتن" تأکید کرد: این سیب باعث ابداع و تخصص شد. اما سیب در جوامع عربی، همچنان به عنوان "اسانس قلیان" کاربرد دارد !

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سعود الشریم" در صفحه توییتر خود نوشت: روزی درباره سیب تأمل می کردم. پس از اندکی تأمل به تفاوت دیدگاه معاصر با نگاه غالب نزد ما اعراب درباره این میوه پی بردم و چهار بیت در این باره سرودم.
شریم در این ابیات دیدگاه های طرفین در این باره را مقایسه و بیان کرده است که نیوتن توانست با تأمل در یک سیب به قانون جاذبه پی ببرد و شرکت "اپل" آن را به عنوان لوگو بر روی محصولات هوشمند خود انتخاب کرده است. این در حالی است که "سیب" در میان مردم جوامع عربی چیزی جز "اسانس قلیان" نیست، که جوانان با استفاده از آن وقت گذرانی می کنند. !! 

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 23 تير 1393برچسب:نیوتن,سیب,عربی,اختراع,قلیان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 این روزها در دنیایی سیاست داخل زمزمه هایی از بورسیه های دانشجویی و تخلف در دولت قبل به گوش می خورد که بد نیست جهت روشن شدن اذهان عمومی به واکاوی آن بپردازیم.اولا وزیری که به صورت خاموش سرشاخه های فتنه و بازداشت

شدگان هر دو فتنه  18تیر و و فتنه 88 که مسببان اصلی و سرشاخه هی آن مستانه به همه چیز می خندند را مطرح می نماید و وقتی در مظان استیضاح قرار میگیرد از چوب بورسیه در دولت قبل استفاده می نماید تا خودش را تبرئه و مجلس را وادار به

عقب نشینی نماید در صورتی که هنوز قلم دستور به رونق بی حجابی در دانشگاههایش خشک نشده و اصلاح طلبانی که در دوره اصلاحات نه تنها بورسیه هارا بی حساب و کتاب دادند که اغلب به کسانی می

دادند تا در جلسات ضد انقلاب خارج نشین شرکت و بر علیه هر آنچه داریم و نامش

نظام مقدس اسلامی که حاصل خون هزاران شهید است شرکت و توطئه کنند که به

قول معروف قربان برم خدارا یک بام و ...............................................

 که البته این برای تطهیر چهره دولت قبل در این زمینه نیست وبهتر است وزیر محترم

علوم به جای فرافکنی به اصلاح امور خود بپردازد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 23 تير 1393برچسب:فتنه,بورسیه,دولت,وزیر علوم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سایت جهان اسلام به نقل از روزنامه "جنگ" پاکستان "عبدالله حیدری" یکی از موثرترین مدیران شبکه های وهابی به جرم تجاوز به یک دختر جوان در پاکستان دستگیر شد.عبدالله حیدری
عبدالله حیدری یکی از موسسین شبکه های فارسی زبان وهابی محسوب می شود که سابقه فعالیت در اکثر این شبکه ها را دارد تا جایی که برنامه های خود را بصورت ثابت و هفتگی در شبکه کلمه برگزار می کرده است.درحالی خبر این جنایت شنیع در این رسانه موثر و پرنفوذ پاکستانی منتشر شده که غیبت نسبتا طولانی وی – حدود سه ماه - در شبکه کلمه سبب گمانه زنی هایی درمورد وی شده بود تا جایی که بارها کارشناسان شبکه در قبال سوالات مخاطبین بدون کوچکترین اشاره ای به علت غیبت، بصورت سربسته عبور می کردند و این مساله بدگمانی ها را به واقعیت نزدیک می کرد تا اینکه گره این معما بدست یکی از پرمخاطب ترین روزنامه های پاکستانی گشوده شد.در خبر این روزنامه آمده است : " بنیانگذار حوزه علمیه رشیدیه به نام مولوی عبدالله حیدری به جرم تجاوز به یک دختر سیزدہ ساله دستگیر شده است این دختر مظلوم به نام نسرین که در این حوزه علمیه برای کلاس روخوانی قرآن کریم می آمده است روزی بی خبر از تعطیلی کلاس به حوزه مراجعه می کند با عبدالله حیدری که برای بازرسی به آنجا سفر کرده بود مواجه می شود و مورد آزار و اذیت جنسی این مولوی وهابی قرار می گیرد"به گزارش این روزنامه مردم بومی ایالت بلوچستان استان واشک پاکستان بعد از اطلاع یافتن از ماجرا سریعا در محل حاضر می شوند و عبدالله حیدری را مورد ضرب و شتم قرارداده و تحویل پلیس می دهند.البته این گزارش ادامه می دهد وی بدلیل ارتباطاتی که داشته توانسته محکومیت خود را لغو کرده و آزاد شود.گفتنی است "نسرین" در وضعیت بسیار نامناسبی از حیث روحی قرار گرفته و تحت فشار روانی شدیدی می باشد و خانواده وی بجز چند جمله با برخی رسانه های محلی، حاضر به شرکت در کنفرانس خبری نشده اند.لازم به ذکر است عبدالله حیدری فردی است که پیش از این نیز بدلیل جرائم اخلاقی اش خبرساز شده بود.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 16 تير 1393برچسب:عبدالله حیدری,وهابی,تجاوز,پلیس,دستگیری, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در اولین روز از ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی و بهار قرآن، حسینیه امام خمینی(ره)، عطرآگین از رایحه آیات نورانی قرآن شد. در این مراسم جمعی از قاریان، استادان و حافظان کلام‌الله مجید، در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، محفل انس با قرآن بر پا کردند و گروه‌های جمع خوانی نیز به تلاوت آیاتی از قرآن و حمد و ثنای پروردگار پرداختند.

رهبر انقلاب: انس با قرآن به جامعه استحکام درونی و قدرت عبور از چالش‌ها را می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این محفل نورانی، حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی، کار فعالان قرآنی در نزدیک کردن جامعه اسلامی به فهم و انس با قرآن را بسیار ارزشمند، مهم و راهبردی خواندند و خاطر نشان کردند: باید به نحوی برنامه ریزی شود که آحاد مردم با مفاهیم و معانی قرآن مأنوس شوند. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: جامعه اسلامی در اثر انسِ روزافزون با قرآن، «استحکام درونی» پیدا می کند و آن چیزی که به جوامع، قدرتِ حرکت و عبور از چالشها را میدهد، همین استحکام درونی است.

بقیه در ادامه مطلب............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 9 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد
دادستان کل کشور با اشاره به پرونده مرتبط با وزارت نفت گفت: در حال حاضر 4نفر در این پرونده بازداشت هستند به غیر از خود متهم اصلی 3نفر دیگر در بازداشت هستند و همچنین تعدادی از مدیران بانک‌های ملت، مسکن و مرکزی بازداشت شده‌اند.
ﺑﻪ ﮔﺰارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "غلامحسین اژه‌ای" سخنگوی دستگاه قضا در شصت وچهارمین نشست خبری خود با خبرنگاران که امروز دوشنبه(9تیرماه) برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان گفت: امیدواریم همه آحاد جامعه حرمت این ماه را نگه دارند و از هر نوع هنجارشکنی جلوگیری کنند.

**پرهیز از تظاهر به روزه خواری

وی افزود: کسانی‌ که در ماه رمضان عذر دارند و نمی‌توانند روزه بگیرند باید از تظاهر به روزه‌خواری در ملأعام جلوگیری کنند تا نیروی انتظامی و خود را به زحمت نیندازند.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان این که هفته گذشته به نام هفته قوه قضاییه نامگذاری شده بود تصریح کرد: هر ساله به مناسبت شهادت آیت‌الله بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش فرصت خوبی برای دستگاه قضا ایجاد می‌شود تا به مناسبت هفته قوه قضاییه عملکرد خود را بررسی و برنامه‌ریزی دقیقی را برای سال‌های بعد انجام دهد.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 9 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

همه با امیر المومنین ابوبكر البغدادي بيعت كنند!
موصل بعنوان «دارالخلافه» انتخاب شد!
گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که خلافت اسلامی مورد ادعایشان تشکیل شده و سرکرده این گروه تروریستی (ابوبكر البغدادي) امیر المومنین جهان اسلام است!
داعش: خلافت اسلامی رسما تشكيل شد!
به گزارش خبرگزاری‌ها، گروه تروریستی داعش يكشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای ماه رمضان دولت اسلامی مورد ادعایشان تشکیل شده و ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه با عنوان امیر المومنین ریاست حکومت مورد ادعای داعش را بر عهده دارد! این بیانیه که توسط ابی محمد شامی سخنگوی رسمی داعش قرائت شد، تصریح می‌کند که ابوبكر البغدادی، امیر المومنین همه مسلمانان جهان است و این وعده الهی است و همه مسلمين جهان بايد با او بيعت كنند!
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 9 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آمريكا براي سر وی 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است
گروه تروریستی داعش در دو کشور عراق و سوریه اعلام “خلافت” کرد. ابو محمد عدنانی، سخنگوی داعش در شبکه توییتر با یک پیام صوتی افزود که رهبر داعش، ابوبکر البغدادی خلیفه اول “دولت اسلامی” است.
گوشه‌هایی از زندگی مرموز خلیفه مسلمین جهان!
به گزارش پیام نو، ابراهیم بن عواد بن ابراهیم بن علی بن محمد بدری هاشمی قرشی حسینی ملقب به «ابوبکر البغدادی»، سرکرده «دولت اسلامی عراق و شام» که به تازگی به « دولت اسلامی» است که ایالات متحده برای سرش ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. این فرمانده ۴۲ ساله که فردی مرموز خوانده شده به همراه گروه تروریستی اش یکی از بزرگترین تهدیدهای امنیتی خاورمیانه هستند. خبرگزاری “ان بی سی” به نقل از محافظان اردوگاه بوکا در عراق نوشت: ابوبکر البغدادی در زمان حبس به نظر فردی زیرک می رسید ولی به طور خاص خطرناک نبود. درعین حال جزئیات کمی از زندگی وی در دسترس است.
بقیه در ادامه مطلب............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 9 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش بولتن نیوز به نقل ازرادیو دیروز،  مبارزین رادیو فردا که به سادگی توسط همین رسانه و امثال آن تشجیع می شوند، تا آزادند کُری خوانی هایی بی نظیر دارند اما به محض دستگیری به مقتدایشان بنی صدرخیانتکار می پیوندند.کم آوردن یکی دیگر از بزرگان فتنه مردانگی جای خود را به نامردی می دهد و انواع مریضی ها در جسم این مجموعه های مرض و مریض نمودار می شود. رادیو فردا در خبری با عنوان "خزعلی از زندان به بیمارستان منتقل شد"، می نویسد:
"محمد صالح خزعلی، پسر مهدی خزعلی، فعال سیاسی زندانی، از «بدتر شدن» وضعیت پدر خود در زندان رجایی‌شهر و انتقال او «به بیمارستان» خبر داده است. محمد صالح خزعلی گفته بود چهار روز از اعتصاب غذای خشک او می‌گذرد و «گویا پدر در وضعیت جسمانی خوبی نبودند و تپش قلب داشتند». بنا بر تازه‌ترین نوشته محمد صالح خزعلی، پدر او به خاطر اعتصاب غذا با کاهش شديد وزن روبه‌رو شده و حتی پزشکان در آزمايش‌هایی متوجه سکته قلبی او شده‌اند."
خزعلی که به بهانه مرخصی از زندان گریخته بود با خفت دستگیر و مجدداً راهی زندان شد و اکنون دم از ناسالم بودن جسمش می زند که البته نباید عقل سالم را هم در بدن و جسم ناسالم امثال خزعلی جستجو کرد.
اما ببینید این سرداران رادیو فردا، در مواجهه با مبارزین جمهوری اسلامی چقدر عیار خلوص دارند. خاطره گویی یک سرباز امام خامنه ای که مهرماه ۹۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید دکتر رفیعی در خاطره گویی اش در محضر امام و معشوقش می گوید:

بقیه در ادامه مطلب..................................

 


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 9 تير 1393برچسب:فتنه ، بزرگان ، مبارز,موسوی,کروبی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

"خیبرآنلاین" - در خبرها آمده بود که یکی از کارگردانان سینما که فیلمی در حمایت از فتنه ساخته بود، قرار است با دوراندیشی مدیران سیما، سریالی مناسبتی برای محرم بسازد. 

به گزارش رجانیوز، اگر این اتفاق بیفتد، آنچه در ادامه می‌خوانید، می‌تواند بخشی از فیلمنامه سریال مذکور باشد. همراه این گزیده فیلمنامه، یک عدد کلاه برای بالاتر گذاشتن، به مدیرران خدوم و انقلابی رسانه ملی تقدیم می‌شود

زمان و فضاي وقوع داستان: ايام عزاداري محرم، يكي از محله هاي قديمي تهران

قسمت اول:

[سكانس 1، گوشه خلوتي از يكي از پاركهاي تهران]

 دختر و پسري زانوي غم به بغل گرفته در كنار هم نشسته اند. (توضيح: با رعايت فاصله قانوني مندرج در اساسنامه سيما، بند 17، تبصره 6)

دختر: آخه ما تا كي بايد تو اين وضعيت بمونيم؟

پسر: ميگي من چيكار كنم؟ كم التماس باباي خودمو داداش تو رو كردم؟!

-           من نميدونم!، اصلاً من ديگه خودمو ميكشم؛ لااقل هردومون از اين سرگردوني راحت بشيم.

[پسر غيرتي مي شود]

بقیه در ادامه مطلب............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 9 تير 1393برچسب: طنز ، سریال ، محرم ، فتنه ، سیما ، خیبر ، آنلاین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

توصیه هاي رهبري برای دوره پنج‌ساله جدید آملی لاریجانی
رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن بیان شش اولویت اصلی برای دوره جدید 5 ساله ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی در قوه قضائیه، همکاری و همدلی و یکصدایی رؤسای سه قوه در مسائل کلان و مصالح عمومی کشور را بسیار ضروری و مهم برشمردند.
رهبر انقلاب: گره های کشور قابل بازگشایی هستند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با رئیس و مسئولان عالی دستگاه قضائی و همچنین رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های رئیس قوه قضائیه و مسئولان عالی این قوه در 5 سال گذشته، شش اولویت اصلی را برای دوره جدید بیان کردند. «ساز و کار ویژه و روشن برای اجرای سیاستها» اولین اولویتی بود که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند و گفتند: باید ساز و کار ویژه و روشنی برای نظارت و اجرای سیاست های مربوط به قوه قضائیه و تبدیل این سیاست ها به برنامه و عملیاتی شدن همه آنها، تدارک دیده شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دومین اولویت اصلی دستگاه قضائی را «نظارت بر عملکردها اعم از عملکرد قضات و عملکرد مدیران» برشمردند و خاطرنشان کردند: این نظارت ها باید بگونه ای جدی و گسترده باشند که اشکالات و شکایات از برخی عملکردها، به پایین ترین سطح ممکن برسد. ایشان به موضوع «لزوم عدم تأخیر در اجرای احکام» بعنوان سومین اولویت اشاره کردند و افزودند: برخی تأخیرهای طولانی در اجرای احکام، معلول برخی نقیصه ها است که باید شناسایی و برطرف شوند.
بقیه در ادامه مطلب........
 

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 2 تير 1393برچسب:رهبر معظم انقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

5 سال پیش در چنین روزهایی - سی‌ام خرداد 88 - در گرماگرم جولان آشوب‌طلبان، ناگهان گروهى از اراذل و اوباش اجیرشده از سوی عوامل فتنه، مسجد لولاگر و قرآن‌های موجود در آن را به آتش کشیده و شمارى از هموطنان نمازگزار را بشدت مورد ضرب و جرح قرار دادند.خبرگزاری فارس: آتش فتنه بر جان مسجد لولاگراین اتفاق یکی از تامل‌برانگیزترین حلقه‌های حرکات آشوبگران بود که ماهیت و ابعاد آن با هیچ یک از حوادث چند روزه پایتخت؛ از 25 تا 30 خرداد 88 قابل مقایسه نیست. کالبدشکافى این واقعه و پیگیرى آن، بدون شک زوایاى تازه‌اى از انگیزه‌ها و سرشت غائله‌آفرینان هفته آخر خرداد 88 تهران و برخی گروه‌های سیاسی که از قضا در عنوان‌شان مدعی روحانی بودن  در دعوت مردم به تظاهرات غیرقانونی را روشن خواهد کرد و به همین علت نمى‌توان به سادگى از کنار آن گذشت و نباید اجازه داد این واقعه به فراموشى سپرده شود یا آنکه عوامل آن به راحتى از چنگ عدالت بگریزند.

بقیه در ادامه مطلب............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 2 تير 1393برچسب:فتنه88,مسجدلولاگر,آتش زدن مساجد ,توهین به عزاداران حسینی,موسوی,کروبی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دیدار رئیس، مدیران و جمعی از محققان جهاد دانشگاهی با رهبر انقلاب
رهبرمعظم انقلاب امروز در دیدار اعضای جهاد دانشگاهی تصریح کردند: شعار "ما میتوانیم" در صدها عرصه گوناگون ثابت شده اما ریشه فرهنگ غلط "ما نمیتوانیم" هنوز وجود دارد.
شعار «ما میتوانیم» در صدها عرصه گوناگون ثابت شده است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس، مدیران، پژوهشگران و محققان جهاد دانشگاهی، لازمه ادامه صحیح و پرشتاب حرکت علمی کشور را، «کار و مدیریت جهادی» و تقویت روحیه «ما می توانیم» با حفظ جهت گیریهای انقلابی و اسلامی و ترسیم دقیق جایگاه و وظایف، در چارچوب نقشه جامع علمی دانستند و تأکید کردند: هدف گذاری حرکت علمی کشور باید افزایش دانش جهانی از طریق تولید فرآورده های جدید و ناشناخته دانش بشری در چارچوب ارزشهای انسانی، باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با گرامیداشت «روز جوان»، مهمترین ویژگی جهاد دانشگاهی را برخورداری از نیروی جوان و در عین حال متخصص و دارای تفکر جهادی برشمردند و گفتند: جهاد دانشگاهی، نهادی مهم است زیرا هم با دانشگاه به عنوان سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور مرتبط است و هم دارای تلاش جهادی است و در مقابل موانع و مزاحمت ها از حرکت نمی ایستد. حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه پرهیزگاری، نیت الهی و توکل به خداوند متعال، از لوازم تلاش و حرکت جهادی است، افزودند: چنین تفکر و روحیه ای در کارهای علمی، موجب عنایت پروردگار و باز شدن راهها بسوی پیشرفت علمی خواهد شد.
بقیه در ادامه مطلب.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جز با رفع کینه به جامعه آرمانی نمی رسیم
چه کسی می‌خواهد، من و تو ما نشویم؟
سید حسن خمینی با بیان این شعر حمید مصدق که؛ چه کسی می‌خواهد/ من و تو ما نشویم/ خانه اش ویران باد، تأکید کرد: برای این که عفو در جامعه فراگیر شود؛ باید تبدیل به فرهنگ شود و لازمه فرهنگ سازی این است که از خود شروع کنیم. مسوولین عفو را از خودشان شروع کنند و هر فردی که از کسی دلخور است؛ ببخشد.
سید حسن خمینی: مسوولین عفو را از خودشان شروع کنند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی عصر امروز شنبه در نخستین جشن ملی بخشش که با شعار «بگذاریم سینه ها از کینه ها پاک شود» در تالار وحدت تهران برگزار شد، گفت: قصاص در روزگاری در جامعه اسلامی تشریع شد که به ازای هر یک نفر که کشته می شد، قتل ها بین قبایل شکل می گرفت و در قبایل عرب جنگ های قبیله ای به وجود می آمد.
وی درباره شأن نزول آیه شریفه ای که بر اصل قصاص دلالت دارد، توضیح داد: این حکم در جامعه ای وضع شده است؛ که به دنبال یک قتل، یک جنگ قبیله ای شکل می گرفت. از این رو در آیه «ولکم فی القصاص حیاة» معنای ظریفی وجود دارد. در واقع این که قرآن صاحبان خرد خطاب قرار می دهد که براى شما در قصاص، حیات و زندگى است،نشان دهنده آن است که قصاص مانع از گسترش قتل در جامع می شود و حتی نسبت به کسانی که ممکن بود قتلی انجام دهند؛ حالت بازدارندگی ایجاد می کند.
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بیانیه‌ دادستانی تهران درباره توقیف اجرای یک تئاتر
: هادی مرزبان کارگردان نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» با اشاره به حضور مجددش در دادگاه فرهنگ و رسانه به همراه فرزانه کابلی (بازيگر اين نمايش) ابراز امیدواری کرد که مشکلات پیش آمده برای این اثر نمایشی که منجر به توقیف آن شده است، برطرف شود.
فرزانه کابلی و هادی مرزبان به دادسرا رفتند
هادی مرزبان کارگردان «تانگوی تخم‌مرغ داغ» درباره حضور در دادسرا برای رفع مشکلات پیش‌آمده برای این اثر نمایشی گفت: روز گذشته به همراه علی نصیریان در دادگاه فرهنگ و رسانه حضور پیدا کردیم اما هنوز تکلیف اجرای نمایش مشخص نشده است بنابراین امروز دوشنبه 19 خرداد ماه من و به همراه فرزانه کابلی از دیگر بازیگران این نمایش باید برای پیگیری وضعیت اجرای نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» دوباره به دادسرا برویم.

او ادامه داد: امیدوارم مشکلات این نمایش برطرف شود و ما بتوانیم اجراهای باقی مانده را سپری کنیم. متاسفانه با اتفاقات پیش آمده و مشخص نشدن وضعیت نمایش ما داریم زمان را از دست می دهیم و تنها چند روزی به اتمام زمان اجرای «تانگوی تخم مرغ داغ باقی مانده است. روز گذشته 18 خرداد ماه مدیرکل هنرهای نمایشی شخصا به همراه مشاور حقوقی اداره کل و نماینده‏ای از معاونت امور هنری در دادسرا حضور پیدا کرده و اطلاعات و توضیحات لازم را در خصوص نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» در اختیار قوه قضاییه قرار دادند.
بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صادق زیباکلام معتقد است برخی رسانه‌های منتقد؛ کارکرد رسانه‌ای خود را از دست داده‌ و به‌طور کامل درحال حرکت جناحی، سیاسی‌کاری و عقده‌گشایی حزبی هستند.به گزارش بی باک، بولتن نیوز نوشت: وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با بیان این نکته گفته است: اینکه روزنامه‌ای خاص مرتب به دولت حمله می‌کند، طبیعی است؛ مگر این روزنامه و رسانه‌های همسوی آن؛ قرار است به دولت حمله نکنند، مگر قرار است به آقای هاشمی حمله نکنند. به نظر من چنین کارهایی کاملا بدیهی و طبیعی است و اگر غیر از این می‌بود؛ باید شگفت‌زده می‌شدید.

به اینها محل نگذارید!
این فعال اصلاح طلب درخصوص انتقادات اخیر برخی مطبوعات و متعاقب آن بخش‌های خبری رسانه‌ی ملی به بخش‌های مختلف وزارت ارشاد از جمله مطبوعات، کتاب، سینما و حتی بحث عفاف و حجاب، گفته است: بدیهی است که این رسانه‌ها مخالف آزادی مطبوعات‌اند. آنها مخالف هرگونه دگراندیشی‌اند و مخالف طرح هر نوع فکر و اندیشه‌ای که مغایر با فکر و اندیشه‌شان باشد. خواه در عرصه داخلی باشد یا در عرصه خارجی!!
زیباکلام اضافه کرده است: به هر حال نامزد مورد علاقه و حمایت این روزنامه‌ها، فرد دیگری بود و هرکس دیگری غیر از ایشان رای اگر می‌آورد، باب پسند و میل آنها نخواهد بود و آنها مرتبا به او حمله خواهند کرد، و اینکه در این میان انتخاب مردم چیست؛ یا در دیگر موارد؛ حق و باطل چیست، حقیقت و مجاز چیست هم برایشان بحث‌های ثانویه است.
وی درعین حال تاکید کرده است: اینگونه نیست که رسانه‌هایی از این دست که تنها از همین مجاری، کسب خبر می‌کنند، اهل یک نوع خرد و منطق باشند، اهل یک نوع تجزیه و تحلیل باشند. آنها به هر کاری که آقای روحانی انجام دهد، حمله خواهند کرد و توجهی ندارد که مثلا رفع توقیف نشریه‌ی مذکور در دولت قبل صادر شده و ارتباطی به ارشاد دولت روحانی ندارد.
زیباکلام برای برخورد دولت با این رسانه‌ها پیشنهاد کرده است: خیلی نباید برآشفته شد و خیلی نباید کلام‌شان را از در منطق بررسی کرد. بهترین کاری که دولت آقای روحانی و وزارت ارشاد می‌کنند؛ این است که خیلی به این جماعت دلواپس محلی نباید بگذارند و قبول کنند که این گروه اینجور مخالفت‌ها را به شکل ذاتی باید داشته باشند!
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:سکولار,رضاخان,صادق زیباکلام, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سرویس دین و اندیشه بی باک: یک رویکرد بدی که در سال‌های گذشته در بعضی به وجود آمده و البته رسانه‌های ضدانقلاب نیز در تقویت آن نقش داشته‌اند، سیاسی دیدن حجاب است. بازی‌های سیاسی برای ترویج بی‌حجابیسیاسی دیدن حجاب یعنی اینکه تصور کنیم هر زنی که بدحجاب است، لزوماً با نظام اسلامی زاویه دارد.متن فوق بخشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی در همایش «بانوان مبلغ و فرصت های پیش رو» می باشد که در تاریخ 12/3/93 ایراد شده است.به گزارش بی باک، مشروح این سخنرانی در ادامه تقدیم می گردد:حجاب و عفاف یکی از مسلّمات اسلام است

برای هر مسلمانی که مختصری با تعالیم اسلامی آشنایی داشته باشد، کاملاً روشن است که حجاب، یک اصل محکم دینی است. گذشته از آیات صریح سوره مبارکه نور درباره حجاب، روایات فراوان و معتبری داریم که هم درباره اصل حجاب، و هم درباره چگونگی آن، رهنمودهای مشخصی ارائه نموده اند.

بقیه رد ادامه مطلب..................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:حجاب,بازی سیاسی,بی عفتی,بیحیایی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در دیدار امیر کویت با رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شد
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار آقای شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و هیأت همراه، منطقه خلیج فارس و امنیت آن را بسیار مهم دانستند و تأکید کردند: امنیت این منطقه، در گرو روابط سالم و خوب همه کشورهای منطقه است.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،‌ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار آقای شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و هیأت همراه، منطقه خلیج فارس و امنیت آن را بسیار مهم دانستند و تأکید کردند: امنیت این منطقه، در گرو روابط سالم و خوب همه کشورهای منطقه است.
بقیه در ادامه مطلب..................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:امام خامنه ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حمله به دولت به سود آمریکا و به ضرر اسلام است
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با طلاب و فضلای حوزه علمیه خوزستان ، طی سخنانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که «چرا جامعه روحانیت مبارز حرکتی در رابطه با دغدغه مراجع همچون وجود ناهنجاری های اجتماعی و مسأله حجاب و عفاف انجام نمی دهد؟»، اظهار داشت: موضوع حجاب و عفاف و سایر مسایل فرهنگی نیاز به بحث ها و جلسه هایی مفصل داشته و با یکی دو جلسه قابل حل نیست، اما برای حل موضوع بدحجابی، باید آسیب شناسی و ریشه یابی دقیقی داشت.
با قلع و قمع اوضاع  جامعه خوب نمی‌شود
حجت الاسلم علی اکبر ناطق نوری با بیان این که وضعیت فرهنگی مردم نسبت به دوران آغازین انقلاب در زمینه مسایل اعتقادی و دینی ضعیف تر شده، گفت: در دوران شاهنشاهی، اگر جوانی خواهان مبارزه با حکومت بود، علم اسلام را بلند کرده و ظاهر خود را بر اساس مبانی دینی تغییر می داد، به طوری که پسران پیراهن های یقه آخوندی و ته ریش گذشته و دختران نیز با حجاب کامل و چادر در مکان های عمومی همچون دانشگاه حاضر می شدند.
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جانشین قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به اینکه برخی می‌گویند استکبار کدخداست، گفت: کدخدا کیلویی چنده! ببینید شهدا و رزمندگان در عملیات‌ها از جمله فتح المبین چه کردند؟
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو» از کرمان، عظیم ابراهیم پور شب گذشته در هفتمین یادواره شهدای گمنام شش شهید دانشجوی دانشگاه آزاد کرمان بیان داشت: انقلاب اسلامی دنیا را متحول کرد و این انقلاب یک معبر برای رسیدن به جامعه مهدویت است.

وی با اشاره بهتاثیرپذیری کشورهای جهان از انقلاب اسلامی ایران گفت: پس از حمله آمریکا به عراق در سال ١٣٨١، اکثر کشورهای جهان تظاهرات ضد آمریکایی برگزار کردند که یک پنجم آنهاشعار «شیطان بزرگ آمریکا» را سر می دادند؛ در حالی کهامامراحل ٢4سال قبل این شعار را اعلام کرد و امروز کشورها با امام خمینی (ره) همنوا شدند.

جانشین قرارگاه خاتم الاوصیاء با اشاره به علاقه مندی شعیان جهان بهرهبر معظم انقلابگفت: آنها هم صلواتشان را با وایّد امامنا الخامنه ای ختم می کنند.

ابراهیمپوربا اشاره به اهداف و وضعیت جهان غرب گفت: امروز تمدن غرب به دنبال به ذلت کشاندن ملتهاست.

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:شهدا, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان سازمان استاندارد و محیط زیست و پالایش و پخش نتوانستند به صورت مستند و مستدل اعضای کمیسیون را در خصوص آلایندگی بنزین تولید داخل قانع کنند گفت: به نظر می رسد بنزینهای وارداتی نسبت به بازده های تولید داخل مزیتی ندارند.

به گزارش پایگاه 598، موسی احمدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به جلسه کمیسیون انرژی با حضور روسای شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، سازمان محیط زیست و سازمان اداره استاندارد گفت: در این جلسه در خصوص آلایندگی بنزین‌های تولیدی پتروشیمی های داخلی در مقابل بنزین های وارداتی بحث و گفتگو شد.

بقیه در ادامه مطلب..........................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس:
رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس، تنها راه ایستادگی در مقابل جبهه ضدبشری استکبار را استمرار تفکر «مبارزه» با این جبهه دانستند و با اشاره به لزوم توجه جدی مجلس شورای اسلامی و دولت در تدوین برنامه ششم، به سه اولویت اصلی «اقتصاد مقاومتی»، «فرهنگ انقلابی و دینی» و ادامه روند پرشتاب «پیشرفتهای علمی»، تأکید کردند: راه حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور را نمی توان در بیرون از مرزها پیدا کرد بلکه علاج واقعی مشکلات در درون کشور و تکیه بر ظرفیت ها و توانایی های داخلی است.
راه علاج مشکلات را باید در درون کشور یافت
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه بدون ادامه تفکر مبارزه با جبهه استکبار نمی توانیم به اهداف والای نظام اسلامی برسیم، افزودند: علت تأکید بر ادامه مبارزه، جنگ طلبی نظام اسلامی نیست بلکه عقل و خرد حکم می کند که انسان برای عبور از منطقه ای مملو از دزدان دریایی، خود را مجهز کند و توانایی و انگیزه دفاع از خود را داشته باشد.
بقیه در ادامه مطلب............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نظر "سید حسن نصرالله" درباره آینده مقاومت و سوریه
دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم جشن چهاردهمین سالروز «عید مقاومت و آزادسازی 2000» در شهر «بنت جبیل» از آغاز شکست طرح حمله به مقاومت در منطقه سخن گفت و تاکید کرد که سقوط «پروژه اسرائیل بزرگ» مهمترین دستاورد پیروزی مقاومت در سال 2000 است.
به گزارش عرش نیوز«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم باشکوهی که مقاومت اسلامی لبنان، یکشنبه چهارم خرداد در شهر «بنت جبیل» واقع در جنوب این کشور برگزار کرد، اعلام کرد که شکست طرح حملات آمریکا و غرب به مقاومت در منطقه آغاز شده است طرح این کشور در سوریه شکست خواهد خود و سوریه و محور مقاومت بزودی پیروز خواهند شد.
بقیه در ادامه مطلب.........................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روحانی در سازمان میراث فرهنگی:
رییس جمهوری ضمن گرامی داشت هفته میراث فرهنگی، رفتار با گردشگران خارجی و داخلی را مهم و مقدم بر اهمیت خود آثار و اماکن تاریخی دانست و گفت: باید با گردشگران مخصوصا گردشگران خارجی ، با اخلاق ، ادب و میهمان نوازی ویژه ایرانی و اسلامی برخورد کنیم .
به گزارش عرش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که صبح دوشنبه در جمع معاونان و مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور یافته بود، افزود: اساس اسلام اخلاق و ادب است و ایرانیان با اخلاق رسول اکرم(ص) و امامان معصوم (ع) مزین هستند و این را باید به گردشگران خارجی بیشتر معرفی کنیم.
رییس جمهوری تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید نقش خود را در اقتصاد مقاومتی به ویژه در عرصه اشتغال و ارزآوری به نحو شایسته به انجام رساند.
روحانی بر حضور بخش خصوصی در عرصه گردشگری و صنایع دستی به منظور سرمایه گذاری در جهت حفظ و نگهداری آثار و بناهای تاریخی، ایجاد اماکن و هتل ها و کارگاه های صنایع دستی تاکید کرد و ادامه داد: دولت از طریق صندوق توسعه ملی و اعطای تسهیلات، از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می کند.
رییس جمهوری با اشاره به حاکمیت عصر ارتباطات در دنیای امروز و رد هرگونه بداخلاقی و تندخویی با گردشگران خارجی و داخلی، تصریح کرد: می توانیم با حفظ شئونات اسلامی و توجه به امنیت ملی، با برخورد مناسب با گردشگران خارجی، ایرانیت و اسلامیت مان را توام با اخلاق و رفتار حسنه به آنان معرفی کنیم.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هر بار که غانم می‌خواهد پایش را روی پله قطار بگذارد یک نفر دیگر پیدا می‌شود و زودتر از او روی تنها صندلی خالی می‌نشیند. یک بار "الیاس الهراوی"، بار دوم "امیل لحود" و دفعه‌ی سوم "میشل سلیمان". این بار هم غانم، باز هم به دروازه کاخ بعبدا چشم دوخته درحالی که مزاحم‌های ورودش زیادند.

به گزارش عرش نیوز حالا، نماینده فعلی پارلمان لبنان، روبیر غانم هم فرصت رسیدن به کاخ بعبدا [مقر ریاست‌جمهوری لبنان] را دارد. به گفته‌ی برخی منابع جریان 8 مارس، او نامزد عربستان و سعد حریری است. روبیر غانم مرد همه‌ی دوره‌هاست، و نامزد همه‌ی موارد. اگر یکی از شروط رئیس‌جمهور لبنان این است که مارونی باشد، خب پس روبیر غانم هم می‌تواند!

بقیه در ادامه مطلب...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com